16 October 2012

36 weeks..breech dilema

Ya Allah, breech ni satu dilema ke? huhu..or ibu bernama Fadilah ni jek yang selalu berasa tak tentu arah bila baby still songsang walaupun dah masuk 36 weeks ni. Saya memang ada kawan2 yang lahirkan baby secara cser because baby breech so sepatutnya saya tak perlu rasa tak best macam sekarang ni. Bila fikir2 maybe sebab saya terlalu berharap dapat lahirkan baby secara normal, saya nak sangat merasa pengalaman contraction, meneran semua tue..sampai satu tahap saya jadi sebak sangat bila fikirkan baby still tak nak turun lagi. Mengalir juga la air mata ni, saya pun jadi confius kenapa la saya nak sedih sangat..kan yang penting baby kita selamat dan sihat, tak kira la bersalin normal or cser.

Masa 4 months dulu doc pernah detect saya ada cyst, masa tu saya rileks jek. Tak terlalu risau pun,saya positif yang cyst tu tak bahaya and akan mengecut bila baby makin besar. Saya rujuk pakar di pusrawi hal cyst, she told me everything ok jek don't worry. Ok, kes cyst and breech which one patut lebih sedih, huhu.

My husband nak ajak balik melaka this weekend, akak ipar saya bagitahu ada imam ni boleh tolong. Dia just pegang perut and baca doa dengan ayat Al-Quran. Ada kawan akak ipar saya cuba alhamdulillah menjadi. Saya tak tahu la nak try ke tidak, lagipun this weekend ada wedding. 22hb appointment dengan gynae dekat umra, if baby still breech we'll discuss and choose date for caesarean.

Saya ni masih berharap baby akan turun, walaupun 22hb ni baby still breech and dah pilih date saya masih berharap a day saya nak bersalin baby suddenly engage. Amin..

No comments: