25 June 2009

Saya suka dia..

Percayalah title xde kena mengena dgn entry ni..huhu

Harini aku pose sunat rejab..dah 2 hari n sok x kot.
ptt ke klau nak mengutuk time puasa ni..x ptt kn..
so, x yah la..hehe
tp perasan kurg kesedapan dihati semkn meluap2

apa2 la..kenapa kita susa nak maafkan org lain ek?

pastu aku nilai diri sendiri, seteruk mana pun pertelagahan atau kesakitan ati yg dihadapi aku slm ni aku ttp blh bg kemaafan pd sesiapa yg wat cmtue. (aku penah ke perang besar dgn sesiapa?..huhu..ke x ingt apa2)

kerana bg aku pasti kita pun bersalah, x kira dr pihak mana kemaafan dihulurkan ianya harus benar2 ikhlas..sesiapa yg sedar apa yg berlaku itu slh segera la perbaiki keadaan..

dan kita harus memberi kemaafan jg pd org lain..beri peluang pd org itu berubah mgkin dia x seteruk yg kita sgka..semua org wat silap, kita pun wat silap jgk kn..

tp kn sebenarnye aku sgt sukar nak ucapkan lafaz maaf..teruk ke tue?

yela kdg2 sm2 terasa cuma ia bkn cm gaduh hebat, cm mgkin mulut xde insuran sk sakitkn org lain tp kita sedar, then kita perasan org tue kecik ati dgn kita..

cr aku, aku akn start borak2 poyo tanda aku x nak dia bermsm mk dgn aku..huhu

padahal x tau betul ke dia kecik ati dgn aku..tp aku mmg x sk org x nak ckp2 dgn aku scr tetiba tanda mgkin aku ada wat silap la tue (klau kes xde mood ehem2 tue lain la)..tp ada jgk kes aku wat x tau jek..lantak ko la,skit2 kecik ati..hahaha, jht tahik kucing btl..(tp slpas 2, 3 ari aku akn berbaik sml dgn org tue jgk) org klau mara @ sakit ati @ x sk ke dgn kita nmpak tau..ko plastik cmne pun org nmpak,mengaku jek la.

tp...aku sdr aku mmg sk kasik hati org lain panas..hahaha..jahat bebenor
klau aku rs x sk aku kasik lepas jek..but now..I try perbaiki coz x elok cmtu..
thats why I sad, aku pendiam skang..hahaha,mcm kurg dipercayai jek.

tp kn dlm diam pun kita msh leh sakitkn ati org lain..iaitu melalui pandgn mata jelek yg menyakitkn ati..so, x rela la I nak tutup mata plak..klau kurg ckp, pendiam..kurg pndangn mata apa plak..rabun ke?...hahaha.. mgkin menjaga pandgn mata..msh kurg tepat..erm
air muke yg masam seperti cuka jg bisa membuatkn org lain kurg senang..selain org lain anggap kita kematian kucing kesayangan @ terpasak memikirkn cr optimus prime mengalahkn megatron..n mcm2 lg..means bkn stkt kurg berckp, kelakuan jg perlu diperbaiki..

erm..aku xde masalah dgn sesiapa pun skang ni tp aku sedang tersepit dgn manusia yg berbalah..
org lain yg bermsm muka aku plak yg sakit ati..yela naik menyampah tgok perngai org2 tua ni..sensatif ke..huhu..
tp mmg tekanan jiwa aku jap..dl btl2 stess, skang sakit pndgn mata n telinga..
nant2 jek sy membuat coretan tntg mereka itu..tp klau sy pkir ia seperti umpatan mgkin ia hanya dicoret pd diari..x elok plak nak burukkn org lain..mgkin cerita surface2 jek..
cuma nak luahkan perasaan jek..cerita apa yg sy rs dan lalui..

Saya sedaya upaya cuba bersabar...

5 comments:

Iylia said...

ko ade prob dgn sape?
org opis ke?

mekarlid said...

huhu..
aku xde problem dgn sapa2.
org lain yg bermasalah..aku terkena tempias ckt2 jek..

Nadia Nazifah said...

along, kecik bbbenar tulsan ko nih.hihi

btul l kan along. dgn pandangan mata yg tajam on boleh buat orang sakit hai walopon disertai dgn kata-kata. aku pun ada jgk ssh nk mitak maaf. kdg2 kita let go mcm tu aje benda yg da jadi tanpa mintak maaf. x elok tu. mari rendahkan ego dan mintak maaf =)

along, mintak maaf sebab selama kita berkawan, kita pernah jgk ckp kasar-asar n laser-laser. aku syg ko sebenarnye, cume bese lah, orang muda, mulut pon tak matang. hehe.

mekarlid said...

statement wat mata nak berair dr noddy..
well noddy aku pun nak mintak maaf kat ko klau ada wat silap dl2..mana la tau hati ku yg keras mcm batu ni x tau ko terasa apa2 dgn aku..

konon2 skang kita dh besar la..
n kpd semua jgk kwn2 ku yg lain..aku pun xde simpan apa2 dgn korg..especially my ex-119 n apa ntah no. blik dl..yg pntg x-housemate aku la..n semua x2 yg lain..haha..aku mmg manusia yg cpt lupe kekecilan hatiku..
tp klau ada moment yg wat aku terimbas kembali, ingt la ckt2 but xde pun nak mara ke apa..
zaman kanak2 jgn dimusnahkan..

syinteru152 said...

along~
aku pon nk mntak maaf jgk kot2 aku pena wat slh kt kamu.ehe