21 December 2009

Bung Mokhtar yang menggelikan hati


Aku baru meneliti bingkisan dari akhbar kosmo tentang wakil rakyat dari Sabah ni,
gossip perkahwinan dia dengan Zizie isu panas sekarang ni..

tapi sebenarnya Bung Mokhtar lebih hangat dari itu di Parlimen.
Keletah dia selalu buat aku gelak besar dekat rumah bila tengok laporan dari Parlimen.
Gila bengong perangai wakil rakyat yang sorang ni…sangat berani.
Masa mula-mula along aku cakap gossip pasal Zizie,
aku ingatkan Datuk Mohammad Aziz dari Sri Gading..
Tapi orang sabah terus terbayang muka Bung Mokhtar, orang Sungai yang putih macam cina..
Apalagi gelak sakan la aku..hahaha

Isu peribadi dia aku tak berapa berminat tapi tulisan kosmo tentang
kelantangan dia di Parlimen memang seronok dibaca..link kosmo here
Dia mengingatkan aku dengan debat…and my teammate Martin, also from Borneo
Dia pembahas ke-3..memang kental membidas, kadang-kadang keluar ayat yang bukan-bukan sampai hakim terbahak-bahak gelak..aku pun macam nak berguling.

Mereka ni jenis selamba and berani tak kisah la ayat apa pun nak guna, dah tu yang terlintas dalam kepala cakap aja la..tak ada nak berkias-kias..hambek ko!
Dapat pula gelaran-gelaran ajaib dari pembangkang..Bigfoot dari Karpal Singh and Orang Utan dari Lim Kit Siang..dalam debat pun lebih kurang saja warna-warni perbahasan.
Tetapi orang-orang seumpama ini sensitif isu-isu yang kita kurang ambil pusing seperti persoalan tentang program Mencari Cinta oleh Bung Mokhtar sendiri dan isu iklan potong P1 Wimax oleh Mohamad Aziz..

Fikir-fikirkan



my last team di DAS 09-UTP

ini dia martin yang bersemangat waja!

baru aku sedar susa nak cari gambar debat yang ok coz aku jarang bergambar masa gi debat..

huhu..abaikan la gambarku yang kurang cun itu.

2 comments:

Nadia Nazifah said...

hahaha ko kene la tahu mcm mana dia kt parlimen. mmg hebat ko ni long. tabik. hahaa.

aku takot sgt kalo jodoh aku org tua, atau laki org. adei. mintak jaoh.

mekarlid said...

aku tau pun dr paper la n tv..
dia kn cm kecoh2 sm dgn sri gading tue..hahaha
aku pun x mau noddy..biar la muda 3 bln..hahaha