20 September 2010

Akhirnya saya bertunang ;-)

Wow!...title yang jujur.

Assalammualaikum sekalian alam, Alhamdulillah..bersyukur tak terhingga kepada Allah swt dengan setiap detik kebahagian yang telah saya lalui. Rupa2nya, tahun ini tahun ke-6 saya dan hafiz berkawan (nanti mesti hafiz cakap "kawan jek?")..hehe

Akhirnya kami cukup bersedia berbicara soal masa depan. Mengenali Mohd Hafiz adalah pengalaman indah saya..seorang yang cukup bersahaja, cool dan agak pemalu>hahahahaha...dia tak romantik tapi sangat menyenangkan. Setiap detik-detik yang kami lalui tak kira yang manis mahupun pahit..masin sekalipun biarlah menjadi kenangan yang mendewasakan.

Cerita pasal pertunangan memang banyak yang boleh dikongsi. Sangat meletihkan, macam nak patah riuk tulang2 saya. Hantaran semua saya buat sendiri, yang paling susah dan mencabar buat sirih junjung..Tak pernah buat and akak or mak pun tak pandai buat, jadi hentam jek la..konon2 tiru mag, sampai 3 pagi siapkan sirih junjung. Jadi tak mustahil mata saya sangat tried, make-up pun susah nak cover. Gambar di bawah bersama cousin yang make over saya. Bila tengok cermin saya terkejut, anak2 buah tengok dia kata..hantu!!!..hahaha.


Memang betul orang kata, bila kita sendiri yang uruskan majlis kita, mesti puas hati bila tengok hasilnya...sampaikan kek coklat untuk hantaran pun saya buat sendiri..rajin tak? haha..


Sporting tak anak sedara saya? cepat2 ambik gambar dengan Andak..susun ikut ketinggian. Dapat idea ni masa sembahyang jemaah sama2..tergelak2 tengok diorang macam tangga. If Sumayyah ada pun menarik jg tapi dia tidur masa ni.

Tak banyak gambar pun dalam kamera sendiri, yang lain2 banyak pada my uncle..bila diperhatikan betul2, gambar sarung cincin pun saya tak ada kan..wahaha..apatah lagi gambar bersama tunang. Gambar di fb pun gambar yang sama jek..ok macam ni, once saya dapat gambar from my uncle tu saya update di blog..konon2 ramai nak tngok la..aduhai nape la perasaan sangat ni..;-/

2 comments:

Nadia Nazifah said...

ahahahha kelakar part dorg ckp hantu tu. apsal eh kalo mekap mesti nak kena jadi hantu. aku nak mekap natural2 cop! :p

tahniah along. u look stunning in purple. kawen nnt gune wane ijau tau, wane feveret ko. hehe.

buat hantaran sendiri mmg penat kan. aku aritu buat hantaran wa tidur nak dekat pkul 3 pagi jgk. dah la pagi tu kene bgn awal. heee tired sgt, tp puas hati tgk hantaran cantek. ever doorgift pon buat sendiri. best best ;))

mekarlid said...

hehe..thanks noddy..letih gila kan.
aku dah tgok gambar wa tunang..cantik jgk mcm ko.
aku pun bgn awal sbb nak buat toping kek n gubah bunga dkt hantaran..3 jam jek dpt tido.
biar penat asal puas hati..hehe

make-up aku tue dah simple tp kita still terkejut tgok kat cermin..
mmg mcm tue kot..haha

Tak sabar nak gi kenduri ko..harapan aku dtg ditemani suami..hahaha ;-)