29 September 2010

Berhijrah di bulan Syawal

Dikala ini saya rasa berdebar2..kadang2 rasa risau dengan keputusan ni. Tapi saya dah decide untuk pergi.. Yup, saya dah resign, notice 1 month...27hb Sept 10 last day saya di BRINFO as multimedia executive. If ikut target asal, saya mahu bekerja sekurang2nya 2 tahun di sini tapi dah dapat rezeki lain, saya akur. Saya amat memilih kali ini, tak macam masa mula2 habis belajar dulu, semua interview mahu pergi. Ramai juga tanya, kenapa berhenti? BRINFO tak ok ke? eh tak ada la..i'm still young. Seharusnya saya memberi peluang pada diri mengumpul pengalaman bekerja sebanyak mana saya mahu..boleh ke begitu? boleh saja..


Dan soalan wajib semua orang bila saya resign..dapat kerja di mana? Owh, ok..orang2 tertentu jek tahu saya dapat kerja di mana..means company apa. Cukup saya kata saya selesa dengan apa yang mereka mahu lakukan..saya rasa dekat dengan Islam..walaupun realiti sebenar masih kabur. Tapi yang pasti setiap hari saya akan dengar azan dari Masjid Negara. Menarik kan..ok, jangan terlalu berharap..sebab kalau ofis saya kedap udara..apa kes? hahaha..dalam offer letter tertulis.."sebagai sebuah .............. pekerja2 wanita dikehendaki memakai pakaian menutup aurat"...hehe. Insya-Allah, hujung tahun ni or awal tahun depan semua tahu la saya kerja di mana...saya bukan bekerja di jabatan agama islam yer..jangan salah faham pula.

No comments: