27 March 2009

~Saya yg selalu diganggu...

Sejak kebelakangan ini aku selalu diganggu...
huhu..bukan makhluk dalam alam ghaib tp makhluk dlm office aku..
diganggu dari sudut tumpuan kerja aku, al maklum nyer printer and scanner berada di tempat aku..
2 mggu ini network buat hal..ditambah lg dgn kerosakan printer di finance maka printer aku yg tak pernah rosak sejak aku masuk kerja ni diminta berjasa for whole 2 weeks ni..
sila bayangkn org2 di sale pun print kat tempat aku..kalau time network ok, orait lg la cb time2 server down tue..perlu la aku melayan org yg nak memprint.

Tempat dpn aku ada jgk printer tp black and white..erm, nasib badan la.
kes printer mmg selalu la memboringkan aku, scanner pun sm jgk citenye...
hari ni aku kena scan sampai 63 kertas..oh tolong la, dh la kena wat satu2..nape tak guna scanner kat mesin photostat jek eh..kurg memahami la dari susut tu.

Aku ni baik hati sgt ke apa?...sbnrnye tak da la aku ni jenis tak boleh nak tolg org langsung tp klau dh berlmbk2 kerja menolong org, kerja aku apa cite..
Pernah pc aku digunakan sampai tak diberi peluang tidur..
pagi2 jek dia mengadu dgn aku, lepas org gn tak shut down dia (boleh percaya ke cite ni?)
yg paling best, aku buka2 jek email aku dibuka sesuka hati, siap ada tv online tengok spaQ..
Mmg dh bersedia nak tengok aku mengamuk ke ni...

Diorg pun tak bersalah jgk tp agak2 la bila gn pc org lain..dh tu sapa yg bersalah plak?

huhu..kdg2 mcm nak mintak benda2 ni dialihkn ke pc lain, means pc yg tak digunakan tp dlm hal lain aku mmg sk benda2 ni ada berdekatan dgn aku coz aku selalu guna..

Aku melakukan kerja2 kreatif, so aku amat memerlukan tumpuan dlm kerja dlm mencari idea yg segar bugar. Aku mmg berangin tambah api bila ada org anggp kerja2 mendesign ni mudah..
argh! benda ni subjektif ok..kdg2 idea blh dtg dlm 2-3 minit jek tp kekadg for whole day ko leh jd tenuk dpn pc coz lgsg tak da idea..lantak la kalau org2 multimedia lain tak macam aku..
ada aku kesah ke?

So, sila hargai saya yg terpaksa mengerah otak hari2 cari idea ni..Kalau nak mintak tolong saya sila la bersopan santun yer (ada ke yg berkasar dgn aku?)

Entry yg panjg..lantak la bkn ada org baca pun...
hari ni aku suppose kena siapkn 1 design fail utk BMQ..
suke sgt mintak design byk2, nak pilih2 la tue..
tp sgt mendukacitakan sehingga saat2 nak blik ni aku siap buat rangka fail jek..
Jgn la kacau saya lagi, saya merayu ni...
td sangt bersemngt nak design tetiba..erm fhm2 la dh cite pnjg2 di atas..
Tak tahu la apa jd isnin ni mesti tengok design sendiri pun menyampah..huhu

nak blik la..hujan mcm lebat..


3 comments:

mama fateh said...

oit along, ade blog tapi senyap2 ye..xbagitau aku pon eh?sekeh kang baru tau..hehehehe

Nadia Nazifah said...

ntah kau ni ade blog bukan nk bgtau. nnt aku link. hehee.

kesian ko kene kacau kan. mmg tensen la kalau tmpt kite org selalu lalu lalang. tak privacy langsung.

harap2 cepat la office kau tu buat sesuatu.

Dilla Abu Bakar said...

betulll!! igt senang ke nk wat design.. kalu ari2 kena wat design yg berbeza2.. tak ke ari2 kena pkay different concept.. haha..

btw, keje ko mcm keje ak je..designer+wat web.. tp ak wat promotion jugek.. ko keje area mana..??