30 March 2009

Kisah sbnr sy terjebak dunia blogger...

Hahaha...

Blog aku adalah blog terpencil slm ini..Tetapi last week aku telah menglink beberapa blog kawan2 aku yg aku suka nak tahu cerita diorg. Sbnrnye aku bkn tak nak bgtahu org lain aku ada blog tp penghasilan blog ni adalah kerana keadaan terpaksa masa aku praktikal dl.

Ceritanya begini...
yati@yayat adalah member aku ms LI dl, manusia ini bercita2 mencipta sebuah blogshop (dayang tahu cite ni, aku penah bersembg dgn dia ms diorg dtg kl). Dengan tanggapan yg aku ni terer gila bidang IT..maka dia selalu la tanya aku pasal blog..padahal aku ni blur tahap cipan laut pasal blog sbb ms tu aku tak berminat nak buat blog ni. Perkara tu aku dh inform pd dia tapi dia still bertanya jg pd aku yg selalu berkerut dahi bila kena tanya. Keyakinan dia pd aku mkn menebal bila dia tgok aku buat flash animate utk website company, ditambah2 lagi bila aku diberi task mgedit website..oh tidak, aku adalah manusia yg sk mghentam bila tak tahu buat something (sila la tanya kawan2 sy)..aku bkn la hebat sgt pun.

Manusia yg selalu jd mgsa aku dl adalah cheda n cikin - diaorg ni adalah tempt aku selalu bertanya ms LI..credit to them ;-).

Akhirnya aku bersetuju membuat blog dgn harapan aku blh tahu serba sedikit pasal blog. Tetapi waktu tu aku sgt la bz..byk gila kerja smpai tak da ms nak lyn blog ni. plg2 pun aku post entry ms keja half day sbb aku mls nak buat keje time tu. tu pun ani asyik jeling2, cocok kang mata tu.haha
Dah ada blog pun aku msh blur jgk pasal blog..apakah itu.ni masalahnye bila kita tak berminat. blog aku yg sgt hodoh (sekarg pun cmtu) yg ada cm profile aku n 3 entry yg aku post. sgt la malas nak lyn..haha

Then, perkara yg plg hebat bila aku lupe password blog aku (yela dh lm tak buka)..punya blur padahal kn gn gmail pun..blh la aku silap2 email, coz gmail aku ada 2 akaun. lg nak pening, berbulan2 la aku tgglkn blog ni coz masalah ajaib tue.perlu la dila...org2 yg mengenali aku tahu la perangai aku yg selalu lupa password, tanya jek aku sapa nk rujuk klau ada masalah password kat utem tu..haha

So, bila member2 tanya aku ada blog tak? aku ckp jek tak da coz aku sndiri nak update blog pun tak mampu..nant diorg bk blog aku jek mesti confius2..malu aku.

Tp dgn keyakinan yg jitu akhirnya aku berjy jg mgaccess kembali blog aku dgn jayanya-tu pun lpas cik yayat asyik tanya cmne nak wat ni, cmne nak wat tu..klau tak msti dh berkubur mekarlidlife tu..

Berbekalkan kesungguhan aku mengexplore blog ni aku berjy la menolong dia sikit2...dari situ jgk la aku telah cb memahami gadget yg blh diletak dlm blog dgn bersggh2..tp aku still tahap bwh beginner jgk pd blog ni..

Haha..entry yg sgt-sgt panjg...

Itu la cerita sebnr kewujudan blog aku..kpd rakan2 ku jgn la marah yer..hehe
Sbnrnye aku msh nak jdkn blog aku ni terpencil..seolah-olah dia adalah diari maya aku. tp mcm mana yer noddy leh dpt tahu blog aku?
Adakah krn aku mglink dia..haha..tak suka2..sila jelaskan..
aku sgt terkejut n malu ini..farah pun dh tahu..oh tidak..
eh sapa sbnrnye yg tahu dl blog aku ni, farah ke noddy...huwa2..
yg pasti aku sgt terkejut nmpak blog aku berada dlm list link blog noddy..
lebih mengujakn blog aku ada comments!
Tak penah lg blog aku dikomen sesiapa sepnjg kelahiran dia...hahaha
perkara ini spttnya terjadi pada april fool...olla...
stop here coz aku sedg terkejut n malu ni...



10 comments:

Nadia Nazifah said...

memang kelakar betul la kau ni. ahahahaa~!

mama fateh said...

jengjeng..kami tau ko pergi berjalan2 di blog kami..tu aku ngn noddy dapat kesan kewujudan blog yang konon rahsia tu..ahahaha

mekarlid said...

haha..ntah apa2.
mls aku nak pkr..
konon wat link blog member senang nak terus msk blog korg..jd lain la plak...
hahaha...
lalala...

Iylia said...

ceh, ade blog xnk ks tau pn

syinteru152 said...

aaaaaa...ni die blog alonggg~ yay~aku pule da jupe blog kau..jgn wsau ye.pasni aku tlg sebarkn kewujudan blog kau ni kpd seantero dunia...hehehe

kejam x aku? "p

mekarlid said...

erm..

iylia - aku kn low profile..haha

syikin - ko x yah la nak wat haru..aku pasti smkn pemalu pasni..
heks.

Unknown said...

lor...wat pe nk sorok2...akn ku link kn blog mu ni along...

mekarlid said...

Hi shoot...
rs cm nak memanah plak.
hahaha..

morninGlory~ said...

haha~ aku gak! tbe2...
xsngajenye t'jumpe.huhu~

Cheda said...

along..br tau ko ade blog.ish