07 July 2010

Talam Keladi

Hello my blog!
Bila terlalu banyak kerja ni mula lah rasa stress di sana sini..berhadapan pula dengan client bertitle gomen lagi la mental. Di company pula kita di level paling rendah mula lah rasa diri cam mentimun yang comel..banyak sangat arahan tapi bila silap apa2 kita balik yang kena. Adohai lumrah dunia..benda paling mencabar bagi seorang designer seperti aku ni bila bekerja dengan orang yang tak faham or di luar bidang kita. Advice macam mana pun dia nak juga ikut kepala dia yang macam durian tu. Dah la tak tahu kerja kita, kita terangkan tak nak pula faham..sabar jek la..

Patut la orang kreatif suka buat kerja sendiri, buat freelance la..buka bisness printing sendiri. Sebab letih kerja makan gaji ni, idea kita bukan dia hargai sangat pun..so no wonder la multimedia exec tak tahan lama di kerusi saya duduk ni..Tak tahan beb sorang2 jek di sini semua kena handle..sebenarnya saya paling tak tahan dengan kerenah client ni. Kerenah boss saya ok lg..rasa cam nak melawan jek tapi masih fikir nama baik company..tapi if ikut keras kepala saya memang nak lawan jek sorang2..banyak sangat benda yang saya boleh bangkang balik diorang cakap..our third party yang tolong kita orang pun nampak stress sangat tapi sabar jek..saya ni macam nak meletup2 dah. Baca email diorang pun saya dah bengang. i'm serius, if saya dah geram sangat saya lawan juga nanti saya nekad jek if kena buang kerje pun, because we still have kontrak beribu lagi dengan diorang..macam kena bayar untuk tidak melawan pula..jadi hamba dia pula buat kerja..hish sakit hati. Nak making decisoin pun berlapis2 macam kuih lapis. Bengang betul entry kali ni..kahkahkah. biasa la luahan perasan.

Bila stress dengan kerja saya jadi kuat tidur..lepas maghrib saya dah letih..so jangan harap la saya nak tengok bola pukul 2.30 pagi kan..hahaha..tak pasal ada kaitan dengan bola. Argentina dah kalah..4-0 pula tu..kalah menang memang adat perlawanan tapi sampai 4-0 tu agak kurang beradat.. tak pa la..saya still suka Messi..so next warna kegemaran saya adalah oren..tapi Jerman tu saya lihat orang senior yang cukup berpengalaman..team yang saya jangka ke final adalah Jerman vs Belanda..sapa2 menang pun saya tak kisah..saya juga mungkin tak menonton. Tapi tengok la nanti..mana tahu tiba2 semangat cap ayam datang menjelma..hehe
Daaa...

2 comments:

Nadia Nazifah said...

ape pulak talam keladinye along? ade ke kaitan? heheh.

susah eh keje ko? keje multimedia mmg cemtu kot. yai pon slalu balik lewat. haih. cane la bile2 nnt. hrp2 senang sikit la :(

anyway, goodluck. n xsabar jumpe ko wknd ni!!

mekarlid said...

Haha..ada kot sikit2..skang ni tema title kuih. lyn jek..
Subjektif la noddy keje aku, tue yg letih. citarasa semua org lain2..tak semua org sudi pakai kasut oren..

Tak sabar jgk jumpe korang..yippi!